بوابة إخبارية مستقلة | تأسست فى 2012
Search

معلم سناتر دروس خصوصية يهد أحد طلابه سيارة بنصف مليون جنيه لتفوقه في الثانوية العامة

حوت سناتر دروس خصوصية يهدي طالب سيارة


أهدى صاحب سنتر دروس خصوصية بالمنيا أحد طلابه سيارة ثمنها تتجاوز نصف مليون جنيه هدية بمناسبة تفوقه في الثانوية العامة وحصوله على المركز الرابع في امتحانات الثانوية العامة هذا العام .. وبحسب ما نشره صاحب سنتر الدكتور في الفيزياء عبر صفحته على فيسبوك قائلا: زي ما وعدنا لو حد من طلابنا شرفنا في قائمة أوائل الجمهورية وكمان جاب الدرجة النهائية في الفيزياء هتكون هديته عربية .. وقبل بداية رحلة دفعة ٢٠٢٤ قررنا نفرح بالدفعه اللي فاتت ..

وتفاعل أولياء أمور ومعلمين مع هدية صاحب السنتر وهو دكتور اعتزل الطب وامتهن تدريس الفيزياء في سناتر دروس خصوصية لطلاب الثانوية العامة ويلقب نفسه بالدكتور في الفيزياء وجاءت التعليقات:

لما الهدية عربية .. اومال المدرس بيكسب كام من الدروس الخصوصية .. المفروض كل الدنيا تتدخل وتشوف لما الهدية عربية امال الدخل بتاعه من الدروس كام .. ماهو طبعا من الدروس الخصوصية ماهو بالميت دخلة مش أقل من 100 ألف جنية فالشهر من الدروس .. حضرتك تمثل نفسك ولا تمثل جميع معلمي مصر .. يا عم أنا مدرس ومش عارف اجيب لنفسى عجلة حتى رحمتك يا رب ..

وتحولت العملية التعليمية في السنوات الأخيرة إلى سوق سوداء لمافيا الدروس الخصوصية معلمون وغير معلمين مولد وصاحبه غايب بعد أن ألغت الوزارة فصول الثانوي العام وجعلت الدراسة لطلاب الثانوي العام منازل وسناتر فقط ..




اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *